Schildpadden tot in het oneindige - John Green (WES1)

Enkele maanden geleden las ik op aanraden van mijn man voor het eerst iets van John Green: Een weeffout in onze sterren. Ik ben fan van de persoon John Green (omwille van zijn activisme rond tbc en zijn openheid over mentaal welzijn), maar als auteur kende ik hem nog niet. Ik had heel veel positiefs over hem gehoord. Ik vond bovengenoemd boek heel fijn om te lezen, maar ik botste wat op het Amerikaanse karakter. Ik had de hele tijd het gevoel dat ik naar een aflevering van The Gilmore Girls of Dawsons’ Creek zat te kijken. Iedereen weet altijd precies wat (niet) te zeggen op de juiste manier en het juiste moment. Ik wilde het heel goed vinden, maar ik vond het net iets té gepolijst, wat niet wegneemt dat ik genoten heb van het boek. Greens schrijfstijl is heel vlot en meeslepend, ik werd meteen mee in het verhaal gezogen. Ik was dus benieuwd naar zijn andere boeken.

Lees meer »

Over mij

Ik ben Lies Wouters, 46 jaar en getrouwd met mijn beste vriend. Stijn en ik wonen samen met onze kater Juul in een onaf huis in de stille Kempen. Ik hou van naaien, tuinieren, stand-up comedy, Portugal, oude films, lezen, Jim Henson, rock-‘n-roll, appelblauwzeegroen (de kleur en  het woord), kamperen en gezelschapsspelletjes en ik heb een fascinatie voor WOII, taal en vogels. Mijn favoriete dialectwoorden zijn pertang en effenaf.

Mijn motto: ik heb liever spijt van dingen die ik heb gedaan dan van dingen die ik niet heb gedaan. Het enige waar ik een beetje spijt van heb is dat ik geen opleiding geschiedenis of talen heb gevolgd. Bij gebrek aan een efficiënte studiehouding koos ik voor mode-ontwerp, een mens moet iets doen.

Jaren later schoolde ik me om tot sociaal werker en nog wat later tot patroonmaakster. Leerkracht worden zat nooit bij de opties, zelfs niet toen mijn man – die momenteel lesgeeft in NT2 – opperde dat dit misschien ook iets voor mij zou zijn. Dit veranderde toen ik via hem op mijn vorige job enkele taalstagiairs van NT2 onder mijn hoede kreeg. Ik voelde eindelijk terug die professionele gedrevenheid die ik in mijn beginjaren als jeugdwelzijnswerkster had.

Voor ik het wist, had ik me ingeschreven in de lerarenopleiding met als extra vakbekwaamheid Nederlands. Voor dit vak worstelt deze digibeet zich nu door de horror van het bloggen. Mijn eeuwige dank gaat naar mijn stiefdochter Lena die mij heeft proberen wegwijs te maken in dit ondoorgrondelijke digitale moeras.